SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI „SALUS HOMINI”
w 2011 roku.
1. DANE FUNDACJI.
Fundacja „SALUS HOMINI” ul. Wyrzyska 19, 89-110 Sadki. Wpisana do KRS dnia 24.02.2006r. nr wpisu 0000251817; NIP: 558-17-72-651; REGON: 340144052
Data uzyskania statusu opp- 24.02.2006r ZARZĄD FUNDACJI:
Prezes Dobrosława Jedynak, ul. Działkowa 3/26
89-100 Nakło nad Notecią
Wiceprezes: Artur Suppan ul. Mickiewicza 3
89-110 Sadki
Wiceprezes: Marian Krzemiński ul. Wyrzyska 19
89-110 Sadki
RADA NADZORCZA :
- Zenon Figiel
- Jan Grabarski
- Michał Łagoda
CELE STATUTOWE FUNDACJI:
Zgodnie z paragrafem 9 rozdziału II Statutu celem Fundacji jest :
- Niesienie pomocy osobom niepełnosprawnym i chorym,
- Udzielanie pomocy placówkom medycznym,
- Wspieranie działań w zakresie pomocy medycznej ofiarom klęsk żywiołowych, katastrof, wypadków drogowych,
- Świadczenie pomocy bezdomnym i bezrobotnym,
- Prowadzenie profilaktyki w zakresie zaburzeń emocjonalnych i psychicznych,
- Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży,
- Promocja i organizacja wolontariatu.
- Niesienie pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin.
2. ZASADY, FORMY I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ.
Zgodnie z paragrafem 10 Rozdziału II Statutu Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- Organizowanie i finansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu medycznego, niezbędnego do prawidłowej diagnostyki lekarskiej,
- Wyposażenie poradni specjalistycznych w sprzęt rehabilitacyjny i inny,
- Finansowanie kosztów leczenia rehabilitacyjnego, ambulatoryjnego i dla osób przewlekle chorych, niepełnosprawnych
- Promocja w zakresie ochrony zdrowia,
- Organizowanie i szkolenie wolontariatu;
- Organizowanie konferencji i seminariów tematycznie związanych z celami Fundacji.
- Organizowanie i prowadzenie akcji propagandowych i szkoleniowych w środowiskach społecznych, zawodowych i opiniotwórczych;
- Organizowanie działalności wydawniczej;
- Pozyskiwanie i gromadzenie środków finansowych, i materialnych, baz rehabilitacyjnych i terapeutycznych dla osób chorych,
- Współpracę z organizacjami pozarządowymi o zbieżnych lub podobnych celach w kraju i za granicą;
- Współdziałanie z samorządami i władzami terenowymi;
- Udzielanie pomocy finansowej w formie stypendiów osobom niepełnosprawnym,
- Działania psychoedukacyjne, udzielania wsparcia psychologicznego,
- Organizowanie obozów, imprez turystycznych i integracyjnych dla osób chorych, ich rodzin oraz wolontariuszy.
- Udzielanie różnorodnego wsparcia rodzinom w kryzysie, ze szczególnym uwzględnieniem rodzin w żałobie i dzieci osieroconych.
Fundacja „ Salus Homini” realizowała w roku 2011 swoje cele poprzez:
Ad.1.
W 2011 roku Fundacja zakupiła balkonik rehabilitacyjny oraz kojec. Łączny koszt- 339,00 zł. Sprzęt jest nieodpłatnie użyczany pacjentom Hospicjum Domowego NZOZ Medicus w Nakle.
Ad. 2.
W 2011 roku Fundacja nie wyposażyła żadnych poradni.
Ad.3.
W 2011 roku Fundacja sfinansowała zakup leków dla pacjentów ,przewóz chorego. Łączna kwota- 4.906,14 zł.
Ad. 4.
Działalność Fundacji z zakresu promocji zdrowia- udział 15 wolontariuszy w szkoleniu ( 15-16 X 2011r.) prowadzonym przez Zakład Profilaktyki i Promocji Zdrowia Centrum Onkologii w Bydgoszczy na temat profilaktyki onkologicznej. Wolontariusze byli przygotowywani do prowadzenia akcji profilaktycznych na terenie powiatu nakielskiego w roku 2012.
Ad. 5.
W roku 2011 Fundacja organizowała i szkoliła wolontariat w następujący sposób:
- Styczeń - grudzień 2011 Działalności Centrum Wolontariatu Hospicyjnego.
CWH skupia wolontariuszy z naszego powiatu. Jego celem jest szkolenie wolontariuszy – akcyjnych i medycznych, szerzenie idei hospicyjnej na terenie powiatu- współpraca ze szkołami, lokalnymi społecznościami, mediami;, koordynowanie aktywnością wolontariuszy, pomoc pacjentom hospicyjnym i ich rodzinom, pomoc innym ciężko chorym, wspieranie osieroconych, organizowanie akcji charytatywnych i edukacyjnych.
Koordynatorzy pełnią dyżury dwa razy w miesiącu.
Wolontariuszami są ludzie w wieku od 10 lat do 50+.
Liczba wolontariuszy pomagających na mocy porozumienia w 2011 r.- 35 osób
Kilkanaście osób uczestniczy w pracach Centrum na zasadach kandydata. W akcjach edukacyjnych i charytatywnych ta liczba wzrasta do kilkudziesięciu. Systematycznie współpracujemy z harcerzami, Szkolnymi Kołami Caritas, Szkolnymi Kołami Wolontariatu, parafiami, urzędami administracji samorządowej.
- 11. 02. 2011 Organizacja obchodów Światowego Dnia Chorego w Nakle n. Not.
Tego dnia odbyła się uroczysta Msza Św. połączona z udzieleniem Sakramentu Chorych.
W przygotowaniu i przeprowadzeniu uroczystości brali czynny udział wolontariusze CW oraz uczniowie i pedagodzy SP nr 2 w Nakle, harcerze i inni.
Na Mszę Św. zaproszeni byli pacjenci Hospicjum Domowego oraz wszyscy chorzy z terenu miasta
i okolic.
Msza Św. była transmitowana przez Radio Naklo. Pozwoliło to na uczestniczenie w liturgii chorym , którym stan zdrowia nie pozwolił na bezpośredni udział.
- Kwiecień – wrzesień 2011, czwarta edycja szkolenia kandydatów na wolontariuszy medycznych Centrum Wolontariatu Hospicyjnego w Nakle.
Projekt był realizowany ze środków Starostwa Powiatowego w Nakle. Obejmował 36 godzin warsztatów, 24 godziny wykładów oraz 20 godzin praktyk w DPSie. Kurs ukończyło 18 osób
uzyskując certyfikat medycznego wolontariusza hospicyjnego oraz zaświadczenie odbycia kursu
pierwszej pomocy przedmedycznej.
- 24 XI- spotkanie wolontariuszy CWH i zaproszonych gości z ks. Maciejem Chmielewskim, egzorcystą diecezji bydgoskiej na temat duchowych aspektów pomagania. W spotkaniu brało udział kilkanaście osób.
- 2 XII – spotkanie z kilkudziesięcioma uczniami Gimnazjum nr 4 w Nakle; czworo wolontariuszy opowiadało o dotychczasowej działalności Centrum i zachęcało do współpracy.
- Grudzień 2011 rok- 8 XII około 80 osób wzięło udział w organizowanym wspólnie ze Starostwem Nakielskim „ II Powiatowym Święcie Wolontariatu”. Za działalność wolontariacką wyróżniono dyplomem i statuetką 19 osób indywidualnych i 1 grupę, w tym czworo wolontariuszy Fundacji „Salus Homini”.
Ad. 6 i 7.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie VIII Ogólnopolskiej Kampanii „ Hospicjum to też Zycie” na terenie Powiatu Nakielskiego.
Fundacja po raz szósty brała udział w ogólnopolskiej Kampanii poświęconej w tym roku wolontariatowi 50+.
Wydarzenia Kampanii :
- 8 X 2011- Koncert „Przeprawmy się na drugi brzeg”, organizowany również w ramach Światowego Koncertu „Głosy dla Hospicjów”
- 8 X 2012 - Kwesta na rzecz pacjentów Hospicjum Domowego NZOZ Medicus i ich rodzin, uzyskana suma 1.175,95 zł.
- 22 XI - Spotkanie ze słuchaczami Uniwesytetu Trzeciego Wieku w Nakle, na temat działań Fundacji i jej potrzeb.
- X- XII - Informowanie środowiska lokalnego o wolontariacie hospicyjnym, działaniach Fundacji za pomocą Radia, prasy, ulotek informacyjnych, Internetu.
- Fundacja współpracuje z lokalnymi mediami – prasą : Czas Nakielski, Powiat Nakielski, Express Bydgoski , Kurier Nakielski oraz Radio Nakło.
Prowadzimy stronę internetową www.salushomini.pl. Informacje na temat działań Fundacji można
znaleźć również na stronie www.hospicja.pl. oraz miesięczniku wydawanym przez Fundację Hospi-
cyjną „ Hospicjum to też Życie”.
Działalność informacyjna jest ważną stroną działania Fundacji, spełniając rolę edukacyjną na temat
problematyki hospicyjnej i wolontaryjnej.
Ad. 8.
W roku 2011 Fundacja nie organizowała działalności wydawniczej.
Ad. 9.
Fundacja pozyskiwała środki poprzez:
- organizację kwest: „ Żonkil dla Hospicjum”: 5.259,18 zł oraz kwesta 8 X – 1.175,95 zł, ogółem
6.435,13 zł
- sprzedaż cegiełek : 370,00 zł
- darowizny osób fizycznych i prawnych: 3.700,00 zł
- dotacje celowe ze środków Starostwa Nakielskiego- 2.500,00 zł oraz Urzędu Miasta i Gminy Nakło –
4000,00 zł projekty realizowane na drodze konkursu ofert oraz z Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku –
Fundusz Dzieci Osieroconych – 5.250,00 zł, ogółem: 11.350,00 zł
- nawiązki sądowe – 1.300,00 zł
- 1% - 10.897,90 zł ( w roku sprawozdawczym wydano 5.245,14 zł, pozostała kwota – 5.652,76
została przeniesiona na rok 2012)
Ad. 10.
Fundacja nadal współpracuje z Fundacją Hospicyjną w Gdańsku biorąc aktywny udział w jej programach: Kampanii „ Hospicjum to też Życie”, „ Lubię pomagać” , co owocuje wsparciem finansowym dla dzieci osieroconych , materialnym dla pacjentów Hospicjum Domowego.
Na terenie Powiatu Nakielskiego współpracuje ze Szkolnymi Kołami Wolontariatu, Szkolnym Caritasem, Biurem Porad Obywatelskich, PCK, parafiami, harcerzami, Domem Pomocy Społecznej, Powiatową Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną oraz Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Nakle.
Efektem współpracy z wymienionymi instytucjami jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej idei hospicyjnej, chorych i ich rodzin oraz angażowanie się w pracę CW nowych wolontariuszy. Zacieśnia się również współpraca ze szkołami regionu.
Ad. 11.
Fundacja współpracuje z Urzędem Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, Starostwem Nakielskim.
Realizowaliśmy dwa projekty finansowane ze środków Urzędu Miasta i Gminy Nakło , Starostwa Nakielskiego oraz Fundacji Hospicyjnej z Gdańska.
Ad. 12.
W roku 2011 Fundacja nie udzieliła pomocy finansowej w formie stypendiów osobom niepełnosprawnym.
Ad. 13.
Działania psychoedukacyjne opisane w punkcie 7.
Fundacja realizuje udzielanie wsparcia i działania psychoedukacyjne również poprzez:
- pomoc dzieciom osieroconym – w roku 2011 pod opieką było 23 – ro dzieci, które w zależności od potrzeb otrzymywały różnorodną pomoc
- Indywidualna pomoc w nauce świadczona dzieciom przez wolontariuszy.
- 2. Wsparcie indywidualne i psychoedukacja dla opiekunów dzieci.
- Obóz letni w Krościenku finansowany ze środków Funduszu Dzieci Osieroconych, środków własnych Fundacji oraz wpłat uczestników, organizowany wspólnie z parafią p.w. Św. Wawrzyńca. Brało w nim udział 9 dzieci osieroconych, i dwoje wolontariuszy- wychowawców.
- Dzień Dziecka- dzięki Funduszowi Dzieci Osieroconych z Gdańska 6-ścioro dzieci otrzymało prezenty w postaci zabawek, sprzętu sportowego oraz artykułów szkolnych, słuchacze Nakielskiego UTW ufundowali słodycze.
Z tej okazji zorganizowano również wyjazd do Suchar, gdzie po Mszy Św. sprawowanej w intencji dzieci były zabawy przy ognisku.
- Troje dzieci korzystało cały rok z zajęć sportowych opłaconych ze środków Funduszu Dzieci Osieroconych FH z Gdańska w ramach programu stypendialnego
- Realizowano projekt finansowany na drodze otwartego konkursu ofert przez Burmistrza Gminy Nakło „Ja pomagam tobie, ty pomagasz mnie”. W zajęciach tanecznych prowadzonych przez psychologa – choreografa brało udział 18 dzieci osieroconych. Dla opiekunów zorganizowano indywidualne konsultacje z psychologiem i zajęcia psychoedukacyjne- 10 osób. W prowadzenie zajęć zaangażowani byli wolontariusze Fundacji.
- Udział dzieci osieroconych i opiekunów w koncercie Majki Jeżowskiej zorganizowanym w NOK z okazji Świętego Mikołaja – 32 osoby.
- Spotkanie Mikołajkowe dla dzieci osieroconych z rodzinami.
Ad. 14.
W roku 2011 Fundacja zorganizowała spotkania integracyjne dla wolontariuszy:
- II Powiatowe Święto Wolontariatu- spotkanie wszystkich zgłoszonych wolontariuszy Powiatu Nakielskiego
- Wigilię w Centrum Wolontariatu Hospicyjnego – XII 2011
3. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej
W roku 2011 Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej.
4. Odpisy Uchwał Zarządu Fundacji
Lp. |
Numer uchwały |
Data podjęcia uchwały |
Zakres merytoryczny uchwały |
1 |
1/2011 |
3 III 2011 |
W sprawie: zmiany statutu |
2 |
2/2011 |
3 III 2011 |
W sprawie: zatwierdzenia statutu |
Powołane powyżej uchwały znajdują się w aktach rejestrowych Sądu Rejonowego w Bydgoszczy – Rejestr Fundacji.
5. Informacja o wysokości uzyskanych w 2011 roku przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł, odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń
A. |
Przychody z działalności statutowej |
2010 rok |
Struktura w % |
2011rok |
Struktura w % |
26.975,27 |
99,97 |
33.846,47 |
99,96 |
||
I. |
Składki brutto określone statutem |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0 |
II. |
Inne przychody określone statutem |
26.975,27 |
99,97 |
33.846,47 |
99,96 |
1. |
Przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0 |
1.1. |
Dotacja Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią |
5.500,00 |
20,39 |
2.500,00 |
8,17 |
1,2. |
Dotacja Urzędu Gminy w Nakle nad Notecią |
1.750,00 |
6,49 |
3.393,44 |
11,07 |
1.4. |
Dotacja Hospicjum w Gdańsku „FUNDUSZ DLA DZIECI OSIEROCONYCH” |
1.195,50 |
4,43 |
5.250,00 |
17,14 |
2. |
Przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0 |
2.1. |
Pozostałe przychody związane z działalnością odpłatną pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0 |
3. |
Pozostałe przychody realizacji zadań statutowych: zbiórki, nawiązki, cegiełki |
9.806,87 |
36,36 |
6.805,13 |
22,22 |
3.1. |
Darowizny pieniężne osób fizycznych |
250,00 |
0,93 |
0,00 |
0 |
3.2. |
Darowizny pieniężne osób prawnych |
1.000,00 |
3,71 |
0,00 |
0 |
3.3. |
Darowizny rzeczowe osób fizycznych |
0,00 |
0 |
3.700,00 |
12,08 |
3.4. |
Darowizny rzeczowe osób prawnych i innych organizacji |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
3.5. |
Wpłaty 1 % podatku na organizacje pożytku publicznego |
5.222,90 |
19,36 |
10.897,90 |
35,58 |
B. |
Pozostałe przychody |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
I. |
Refundacje, odszkodowania, nagrody, nawiązki |
2.250,00 |
8,33 |
1.300,00 |
4,24 |
C. |
Przychody finansowe |
9,02 |
0,03 |
12,07 |
0,04 |
Razem przychody |
26.984,29 |
100 |
33.859,54 |
100 |
- 6. Informacja o poniesionych w 2011 roku kosztach
A. |
Koszty realizacji zadań statutowych |
2010 rok |
Struktura w % |
2011 rok |
Struktura w % |
12.232,75 |
75,73 |
17.581,95 |
53,70 |
||
I. |
Koszty realizacji zadań statutowych działalności nieodpłatnej pożytku publicznego |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
1. |
Świadczenia pieniężne, w tym: |
8.494,28 |
69,39 |
17.581,95 |
53,70 |
1.1. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Starostwa Powiatowego w Nakle |
5.539,14 |
12,99 |
3.547,54 |
20,18 |
1.2. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Urzędu Gminy Nakło w Nakle |
1.753,86 |
8,14 |
3.403,56 |
19,36 |
1.3. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Urzędu Marszałkowskiego w Nakle |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
1.4. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku |
1.201,28 |
22,08 |
4.290,83 |
24,40 |
1.11. |
Koszty 1% |
5.245,14 |
29,83 |
||
1.12 |
Pozostałe koszty |
3.738,47 |
6,34 |
1.094,88 |
6,23 |
B. |
Koszty administracyjne |
14.360,29 |
24,27 |
15.156,32 |
46,30 |
1. |
Zużycie materiałów i energii |
174,70 |
0,06 |
0,00 |
0 |
2. |
Usługi obce |
5.130,27 |
5,86 |
4.797,00 |
31,94 |
3. |
Podatki i opłaty |
480,00 |
2,99 |
650,00 |
4,33 |
4. |
Wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
5. |
Amortyzacja |
8.575,32 |
15,37 |
9.709,32 |
63,73 |
6. |
Pozostałe |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
C. |
Koszty finansowe |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
Razem koszty |
26.593,04 |
100 |
32.738,27 |
100 |
Na dzień 31.12.2011 roku Fundacja „SALUS HOMINI” posiada rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Nakle nad Notecią:
Konto główne: 75 8179 0009 0025 2861 2000 0020
Konto do nawiązek sądowych: 96 8179 0009 0025 2861 2000 0030
7. Informacja o:
a) Liczba osób zatrudnionych w Fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk z wyodrębnieniem osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej.
Fundacja w 2011 roku Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej
b) Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez Fundację z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej.
W roku 2011 Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej i nie zatrudniała pracowników.
c) Wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłacanego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na wynagrodzenia, premie, i inne świadczenia.
Członkowie Zarządu Fundacji pracują społecznie, nie pobierając żadnego wynagrodzenia.
d) Wydatki na wynagrodzenia z umów o dzieło.
W 2011 roku wydatki te wyniosły 0,00 zł
e) Informacja o udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych, z podziałem ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek:
W roku 2011 Fundacja „ Salus Homini” nie udzieliła żadnych pożyczek pieniężnych.
f) Kwoty ulokowane na rachunkach bankowych
Fundacja nie posiada lokat bankowych w tym okresie sprawozdawczym
g) Wartość nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek:
Fundacja „SALUS HOMINI” nie posiada żadnych obligacji, udziałów ani akcji.
h) Nabyte nieruchomości, ich przeznaczenie oraz wysokość kwot wydatkowanych na to nabycie
W 2011 roku Fundacja „SALUS HOMINI” nie nabyła żadnych nieruchomości.
i) Nabyte pozostałe środki trwałe
W 2011 roku Fundacja „SALUS HOMINI” nabyła środki trwałe o wartości łącznej 0,00 zł
j) Wartości aktywów i zobowiązań Fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych
Aktywa Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2011:
A. |
AKTYWA TRWAŁE, w tym: |
10.914,00 |
I. |
Wartości niematerialne i prawne netto |
|
II. |
Rzeczowe aktywa trwałe, w tym: |
10.914,00 |
II.1. |
Środki trwałe |
10.914,00 |
II.2. |
Środki trwałe w budowie |
|
III. |
Należności długoterminowe |
|
IV. |
Inwestycje długoterminowe |
|
V. |
Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe |
|
B. |
AKTYWA OBROTOWE, w tym: |
13.959,57 |
I. |
Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych |
|
II. |
Należności krótkoterminowe |
|
III. |
Inwestycje krótkoterminowe, w tym: |
|
III.1. |
Środki pieniężne |
13.959,57 |
III.2. |
Pozostałe aktywa finansowe |
|
C. |
KRÓTKOTERMINOWE ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE |
|
|
Suma bilansowa |
24.873,17 |
Pasywa Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2011
A. |
FUNDUSZE WŁASNE |
24.512,79 |
I. |
Fundusz statutowy |
2.000,00 |
II. |
Wynik finansowy netto za rok obrotowy |
22.512,79 |
1. |
Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia) |
1121,27 |
2. |
Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna) |
|
B. |
ZOBOWIĄZANIA I REZERWY NA ZOBOWIĄZANIA |
360,38 |
I. |
Zobowiązania długoterminowe z tytułu pożyczek i kredytów |
|
II. |
Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne |
|
1. |
Kredyty i pożyczki |
|
2. |
Inne zobowiązania |
360,38 |
3. |
Fundusze specjalne |
|
III. |
Rezerwy na zobowiązania |
|
IV. |
Rozliczenia międzyokresowe |
|
1. |
Rozliczenia międzyokresowe przychodów |
|
2. |
Inne rozliczenia międzyokresowe |
|
|
Suma bilansowa |
24.873,17 |
Informacje o zobowiązaniach Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2011 roku:
W roku 2011 Fundacja miała zobowiązania w kwocie 360,38zł
Rozliczenia międzyokresowe przychodów oraz inne rozliczenia międzyokresowe:
Nie dotyczy
8.Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe . usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne/ oraz o wyniku finansowym tej działalności.
W roku 2011 Fundacja nie prowadziła takiej działalności.
9.Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informację w sprawie składanych deklaracji podatkowych
Fundacja „SALUS HOMINI” w 2011 roku prowadziła rozliczenia z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pobranych od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu umów o dzieło. W 2011 roku Fundacja w Urzędzie Skarbowym w Nakle nad Notecią złożyła deklarację CIT – 8 za 2010 rok oraz PIT 4R za 2010 rok. Deklaracje CIT 8 za 2010 rok oraz PIT 4R za 2010 rok zostały złożone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w 2010 roku.
10. Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w fundacji w 2011 roku
Dnia 22 IX 2011 roku przeprowadzona została kontrola zewnętrzna ze Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią w zakresie prawidłowości wykorzystania dotacji przekazanych przez Starostwo Powiatowe w Nakle na zadanie „Międzynarodowy Dzień Wolontariatu- 2010 w Nakle” oraz „Szkolenie wolontariuszy medycznych Centrum Wolontariatu Hospicyjnego w Nakle”
Kontrola stwierdziła prawidłowe wykorzystanie środków publicznych otrzymanych na realizację zadań oraz prawidłowe prowadzenie dokumentacji finansowej określonej w przepisach prawa i postanowieniach umowy.