Sprawozdanie z działalności Fundacji „SALUS HOMINI”
w 2007 roku.
1. Dane Fundacji.
Fundacja „SALUS HOMINI” ul. Wyrzyska 19, 89-110 Sadki. Wpisana do KRS dnia 24.02.2006r. nr wpisu 0000251817; NIP: 558-17-72-651; REGON: 340144052
Zarząd Fundacji:
Prezes Artur Suppan ul. Mickiewicza 3/4
89-110 Sadki
Wiceprezes: Dobrosława Jedynak, ul. Działkowa 3/26
89-100 Nakło nad Notecią
Wiceprezes: Marian Krzemiński ul. Wyrzyska 19
89-110 Sadki
Cele statutowe Fundacji:
1. Niesienie pomocy osobom niepełnosprawnym i chorym.
2. Udzielanie pomocy placówkom medycznym
3. Wspieranie działań w zakresie pomocy medycznej ofiarom klęsk żywiołowych, katastrof, wypadków drogowych
4. Świadczenie pomocy bezdomnym i bezrobotnym
5. Prowadzenie profilaktyki w zakresie zaburzeń emocjonalnych i psychicznych
6. Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży
7. Promocja i organizacja wolontariatu
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
1. Organizowanie i finansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu medycznego, niezbędnego do prawidłowej diagnostyki lekarskiej.
2. Wyposażenie poradni specjalistycznych w sprzęt rehabilitacyjny i inny.
3. Zakup niezbędnych leków na potrzeby osób bezdomnych i bezrobotnych.
4. Finansowanie kosztów leczenia rehabilitacyjnego, ambulatoryjnego i dla osób przewlekle chorych.
5. Powołanie i prowadzenie schroniska dla bezdomnych.
6. Promocja w zakresie ochrony zdrowia.
7. Organizowanie i szkolenie wolontariatu.
8. Organizowanie konferencji i seminariów tematycznie związanych z celami Fundacji.
9. Akcje propagandowe i szkoleniowe w środowiskach społecznych, zawodowych i opiniotwórczych.
10. Organizowanie działalności wydawniczej.
11. Pozyskiwanie i gromadzenie środków finansowych i materialnych baz rehabilitacyjnych i terapeutycznych dla osób chorych.
12. Organizowanie imprez publicznych, festynów, konkursów i zabaw, z których dochód zasili środki Fundacji.
13. Współpracę z organizacjami pozarządowymi o zbieżnych lub podobnych celach w kraju i za granicą.
14. Współdziałanie z samorządami i władzami terenowymi.
15. Podejmowanie innych czynności i środków działania związanych z realizacją celów Fundacji.
16. Udzielanie pomocy finansowej w formie stypendiów osobom niepełnosprawnym.
17. Działania psychoedukacyjne, udzielania wsparcia psychologicznego.
18. Organizowanie obozów, imprez turystycznych i integracyjnych dla osób chorych, ich rodzin oraz wolontariuszy.
2. Opis działalności statutowej w okresie sprawozdawczym
A. Opis działań podjętych w 2007 roku.
1. Realizacja projektu „Festyn Profilaktyczny” współfinansowanego ze środków Gminy Nakło nad Notecią i NZOZ „ Medicus”, na drodze konkursu ofert .
Projekt obejmował zorganizowanie i przeprowadzenie:
- przesiewowych badań RTG płuc,
- badań ciśnienia tętniczego krwi
- akcji informacyjnej dotyczącej profilaktyki chorób nowotworowych oraz uzależnień- ulotki, informacje w prasie
- zabawy z udziałem Bractwa Rycerskiego
- rajdu rowerowego dla osób wychodzących z choroby nowotworowej.
Efektem realizacji projektu było zwiększenie świadomości społecznej w obszarze zachowań prozdrowotnych, promocja tychże zachowań, zainteresowanie opinii publicznej sytuacją chorych onkologicznie i wzbudzenie społecznej debaty, uzyskanie wstępnych wyników badań u części populacji z terenu.
Dodatkowym efektem była promocja wolontariatu, jako formy pomagania.
2. Wyjazd terapeutyczno- rekreacyjny dla dzieci osieroconych z opiekunami.
Wyjazd współfinansowany ze środków Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku i przy udziale Gminy Nakło.
14 osób, w tym 10-cioro dzieci wyjechało do dworku w Skłudzewie prowadzonego przez Fundację Piękniejszego Świata. Rekreacji na świeżym powietrzu towarzyszyła praca twórcza pod kierunkiem profesjonalistów- artystów malarzy.
Efektem zadania było dostarczenie uczestnikom możliwości zrelaksowania się i odpoczynku , radości tworzenia, poznanie technik plastycznych sprzyjających odreagowaniu emocjonalnemu, integracja grupy, wymiana doświadczeń wśród osób w podobnej sytuacji zapobiegająca m.in. poczuciu osamotnienia, stworzenie okoliczności do budowania naturalnego społecznego wsparcia.
3. Zorganizowanie i przeprowadzenie IV Ogólnopolskiej Kampanii „ Hospicjum to też Zycie” na terenie Powiatu Nakielskiego.
Projekt obejmował zorganizowanie i przeprowadzenie:
- Konferencja „ Aspekty opieki hospicyjnej. Barwy wolontariatu- wolontariat hospicyjny”
Adresatami działania byli przedstawiciele grona pedagogicznego ze szkół ponadgimnazjalnych powiatu, instytucje opieki społecznej, duchowieństwo, przedstawicieli organizacji poza rządowych i jednostek służby zdrowia.
Efektem działań było zwiększenie świadomości na temat „ ars moriendi”, opieki hospicyjnej i możliwości pomagania w ramach wolontariatu hospicyjnego. Przełożyło się to na pozyskanie nowych wolontariuszy.
Projekt współfinansowany ze środków Starostwa Nakielskiego na drodze konkursu ofert.
- Koncert „ Głosy dla Hospicjów”
Po raz pierwszy Nakło znalazło się w gronie kilkuset organizatorów światowego koncertu.
Wysłuchało go kilkaset osób. Transmitowała go miejscowa rozgłośnia radiowa.
Uczestnikami byli zarówno pacjenci z rodzinami, rodziny w żałobie, jak i lokalna społeczność.
Efektem było poszerzenie grona ludzi świadomych problemu hospicjum, jak i zebrane podczas kwesty po koncercie pieniądze , które umożliwiły zakup sprzętu ułatwiającego opiekę nad ciężko chorymi ich rodzinom.
- Niedziela Hospicyjna z udziałem ks. dr Piotra Krakowiaka- Krajowego Duszpasterza Hospicjów, dyrektora Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku.
Na spotkanie z Księdzem zaproszeni zostali wszyscy mieszkańcy miasta i okolic, młodzież szkolna, nauczyciele.
Osobno Gość spotkał się z chorymi, wolontariuszami pomagającymi w dotychczasowej działalności Fundacji, zespołem Hospicjum domowego.
Tu również dzięki mediom- radio, prasie szeroka informacja o idei hospicyjnej, wolontariacie a również potrzebach duchowych dotarła do szerokiego kręgu odbiorców. Wizycie Księdza towarzyszyła sprzedaż książek o tematyce hospicyjnej, z której to sprzedaży dochód zasilił konto fundacji.
- Spotkania przedstawiciela Fundacji- psychologa zespołu hospicyjnego z młodzieżą w szkołach ponadgimnazjalnych organizowane przy udziale dotychczasowych wolontariuszy.
Spotkania miały charakter edukacyjny. Zaowocowały zwiększeniem wiedzy na temat potrzeb chorych w ostatniej fazie choroby i ich rodzin oraz osób osieroconych wśród młodzieży i pedagogów. Po nich zgłosili się również nowi wolontariusze gotowi do pomagania.
4. Zorganizowanie obchodów Światowego Dnia Wolontariusza.
Spotkanie zorganizowane tego dnia zintegrowało dotychczasowych wolontariuszy, stworzyło okazję do wymiany doświadczeń, zebrania oczekiwań, a także pozwoliło ich nagrodzić. Tutaj również dzięki miejscowym mediom idea wolontariatu hospicyjnego była rozpropagowana.
5. Spotkanie świąteczne z udziałem wolontariuszy dla dzieci osieroconych z opiekunami.
Spotkanie stało się elementem wspierającym, dającym okazję dorosłym do wymiany doświadczeń i sposobów radzenia sobie, a dzieciom do odpoczynku i zabawy. Jeszcze bardziej je zintegrowało i stało się kolejnym etapem do utworzenia systematycznie działającej grupy wsparcia
3. Działalność gospodarcza (opis ze wskazaniem jej formy)
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w formie zakładu na ograniczonym, rozrachunku
Pr4zedmiotem działalności gospodarczej Fundacji jest
86.21.Z – praktyka lekarska
86.90.A – działalność fizjoterapeutyczna
86.90.D – działalność paramedyczna
86.90.C – działalność pielęgniarek i położnych
85.14.D – praktyka pielęgniarek i położnych
87.90.Z pozostała pomoc społeczna pozostała, z zakwaterowaniem
87.30.Z – pomoc społeczna z zakwaterowaniem dla osób w podeszłym wieku i osób niepełnosprawnych
85.60.Z – działalność wspomagająca edukację
4. Uchwały Zarządu.
Zarząd Fundacji „Salus Homini” podjął 6 uchwał w sprawach następujących:
- z dnia 30.03.2008r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Fundacji , bilansu oraz rachunku zysku i strat za rok obrachunkowy 2006, zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Fundacji za rok 2006, podziału zysku netto
- z dnia 08.05.2008r. w sprawie zmiany Statutu Fundacji
- z dnia 08.05.2008r. w sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji
- z dnia 08.05.2008r. w sprawie zmiany siedziby fundacji
- z dnia 20.07.2008r. w sprawie powołania Zakładu Fundacji Salus Homini oraz nadania „Regulaminu Zakładu Fundacji, uprawnień i obowiązków Kierownika Zakładu
- z dnia 20.07.2007r. w sprawie powołania kierownika Zakładu
- z dnia 20.07.2007r. w sprawie powołania koordynatora wolontariatu
5. Przychody Fundacji.
1. Przychody statutowe: 12.728,97 zł
w tym:
a) darowizny od osób fizycznych: 1.274,00zł
a) darowizny od osób prawnych: 2.000,00zł
(ZNTK Paterek 2000zł)
2. Przychody z działalności gospodarczej: 30.755,00 zł
3. Przychody finansowe: 8,22 zł
4. Wynik z działalności gospodarczej: - nie dotyczy.
5. Refundacja plac i składek ZUS: - nie dotyczy.
6. Wysokość kwot przeznaczonych na:
1. Realizację celów statutowych Fundacji: 12.480,81 zł
2. Wydatki administracyjne: 32.664,18 zł
W tym:
- wynagrodzenie łącznie z narzutami: 8.860,32 zł
- delegacje: 0,00 zł
- czynsz: 2.049,75 zł
- telefony: 0,00 zł
- pozostałe (opłaty bankowe, materiały biurowe, usł. księgowe)
3.600,00 zł
Wynik finansowy za 2007 rok zamyka się stratą: - 4. 237,60zł
1. Liczba osób zatrudnionych w Fundacji:
1 osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę.
2. Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez Fundację (brutto) 7.560,00zł
3. nagrody: nie wypłacono
4. premie: nie wypłacono.
5.wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie
(brutto): członkom Zarządu i innych organów Fundacji 0,00 zł.
6.wydatki na wynagrodzenia z umów-zleceń (brutto): 0,00 zł.
7. Udzielonych przez Fundację pożyczkach pieniężnych z podziałem według ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz z podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek:
nie udzielono.
8. Kwotach ulokowanych na rachunkach bankowych ze wskazaniem banku:
nie dotyczy
9. Wartości nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek: - nie dotyczy.
10. Nabytych nieruchomościach, ich przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie:
nie dotyczy.
11. Nabytych pozostałych środkach trwałych o wartości jednostkowej powyżej 5 000 zł:
nie dotyczy.
12. Wartości aktywów i zobowiązań Fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzonych dla celów statystycznych:
Aktywa: 9.055,56 zł
Zobowiązania: 3.761,05 zł
13. Dane o przychodach uzyskanych przez Fundację z odpłatnych świadczeń realizowanych w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń:
Nie występują.
14. Dane o działalności zleconej Fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe ( usługi państwowe, zadania zlecone i publiczne), oraz o wyniku finansowym tej działalności:
Nie występują.
15. Informacje o rozliczeniach Fundacji z budżetem z tytułu zobowiązań podatkowych, a także informacje w sprawie składanych deklaracji podatkowych:
Zobowiązania wobec budżetu nie występują. Składana jest roczna
deklaracja CIT- 8. Deklaracje te składane są na bieżąco.
19. Konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Nakle nad Notecią.
20. W fundacji nie była przeprowadzona kontrola.
Zarząd Fundacji
Prezes Fundacji Wiceprezes Fundacji
Artur Suppan Dobrosława Jedynak
RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT
TREŚĆ |
2006r. |
2007r.
|
A Przychody:
1. Przychody netto ze sprzedaży produktów
2. Przychody z działalności statutowej I. Składki II. Inne przychody określone statutem B. Koszty realizacji zadań statutowych C. Wynik finansowy na działalności statutowej D. Koszty administracyjne 1. zużycie materiałów i energii 2. usługi obce 3. podatki i opłaty 4. wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społ. 5. pozostałe E. Pozostałe przychody F. Pozostałe koszty G. Przychody finansowe H. Koszty finansowe I. Wynik finansowy brutto J. Zyski i straty nadzwyczajne K. Wynik finansowy ogółem I. Różnica zwiększająca koszty roku następnego
|
28.246,01
28.246,01 0 28.246,01 15.602,83 12.643,18 5.116,50 260,82 1.589,30 588,12 2.678,26 0 0 0 5,48 0,05 7.532,11 0 7.532,11 7.532,11 |
43.483,97
30.755,00 12.728,97 0 12.728,97 12.480,81 248,16 32.664,18 44,26 21.642,60 2117,00 8860,32 0 6.000,00 0 8,22 0,00 -4.237,60 0 -4.237,60 -4.237,60
|
BILANS
na 31.12.2007 rok
AKTYWA
|
Stan na 31.12.2007
|
Stan na 31.12.2007 |
PASYWA |
Stan na 31.12.2004
|
Stan na 31.12.2003 |
A. Aktywa trwałe
B. Aktywa obrotowe
I. Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych II. Należności krótkoterminowe III. Inwestycje krótkoterminowe 1. Środki pieniężne
2. Pozostałe aktywa finans.
C. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe |
2.000,00
7.055,56
0,00
2.121,09
4.934,47
4.934,47
0,00
0,00
|
5.294,51 2.000,00 0,00 3.294,51
7.532,11
-4.237,60
3.761,05
3.761,05 0,00 0,00 0,00
0,00 0,00
|
I. Fundusz statutowy II. Fundusz z aktualizacji wyceny III. Wynik finansowy netto za rok obrotowy 1. Nadwyżka przychodów nad kosztami 2. Nadwyżka kosztów nad przychodami
na zobowiązania I. Zobowiązania długoterminowe tytułu kredytów i pożyczek II. Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne 1. Kredyty i pożyczki 2. Inne zobowiązania 3. Fundusze specjalne III. Rezerwy na zobowiązanie IV. Rozliczenia międzyokresowe
|
66.573,34 0 -6.974,46
0
-6.974,46
36,10
0
- 36,10
0 36,10 0 0 0 |
66.573,34 0 0
0
0
0
0
0
0 0 0 0 0
|
SUMA AKTYWÓW
|
9.055,56 |
9.055,56 |
SUMA PASYWÓW |
59.634,98 |
66.573,34 |