SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI „SALUS HOMINI”
w 2009 roku.
1. DANE FUNDACJI.
Fundacja „SALUS HOMINI” ul. Wyrzyska 19, 89-110 Sadki. Wpisana do KRS dnia 24.02.2006r. nr wpisu 0000251817; NIP: 558-17-72-651; REGON: 340144052
ZARZĄD FUNDACJI:
Prezes Dobrosława Jedynak, ul. Działkowa 3/26
89-100 Nakło nad Notecią
Wiceprezes: Artur Suppan ul. Mickiewicza 3
89-110 Sadki
Wiceprezes: Marian Krzemiński ul. Wyrzyska 19
89-110 Sadki
CELE STATUTOWE FUNDACJI:
Zgodnie z paragrafem 9 rozdziału II Statutu celem Fundacji jest :
1. Niesienie pomocy osobom niepełnosprawnym i chorym,
2. Udzielanie pomocy placówkom medycznym,
3. Wspieranie działań w zakresie pomocy medycznej ofiarom klęsk żywiołowych, katastrof, wypadków drogowych,
4. Świadczenie pomocy bezdomnym i bezrobotnym,
5. Prowadzenie profilaktyki w zakresie zaburzeń emocjonalnych i psychicznych,
6. Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży,
7. Promocja i organizacja wolontariatu.
2. ZASADY, FORMY I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ.
Zgodnie z paragrafem 10 Rozdziału II Statutu Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- Organizowanie i finansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu medycznego, niezbędnego do prawidłowej diagnostyki lekarskiej,
- Wyposażenie poradni specjalistycznych w sprzęt rehabilitacyjny i inny,
- Zakup niezbędnych leków na potrzeby osób bezdomnych i bezrobotnych,
- Finansowanie kosztów leczenia rehabilitacyjnego, ambulatoryjnego i dla osób przewlekle chorych,
- Powołanie i prowadzenie schroniska dla bezdomnych,
- Promocja w zakresie ochrony zdrowia,
- Organizowanie i szkolenie wolontariatu;
- Organizowanie konferencji i seminariów tematycznie związanych z celami Fundacji.
- Akcje propagandowe i szkoleniowe w środowiskach społecznych, zawodowych i opiniotwórczych;
- Organizowanie działalności wydawniczej;
- Pozyskiwanie i gromadzenie środków finansowych, i materialnych, baz rehabilitacyjnych i terapeutycznych dla osób chorych,
- Organizowanie imprez publicznych, festynów, konkursów i zabaw, z których dochód zasili środki Fundacji;
- Współpracę z organizacjami pozarządowymi o zbieżnych lub podobnych celach w kraju i za granicą;
- Współdziałanie z samorządami i władzami terenowymi;
- Podejmowanie innych czynności i środków działania związanych z realizacją celów Fundacji.
- Udzielanie pomocy finansowej w formie stypendiów osobom niepełnosprawnym,
- Działania psychoedukacyjne, udzielania wsparcia psychologicznego,
- Organizowanie obozów, imprez turystycznych i integracyjnych dla osób chorych, ich rodzin oraz wolontariuszy.
Fundacja „ Salus Homini” realizowała w roku 2009 swoje cele poprzez:
Ad.1.
W 2009 roku Fundacja zakupiła koncentrator tlenowy, łóżka rehabilitacyjne -2 sztuki, łóżko ortopedyczne, dwa materace pneumatyczne, statyw medyczny. Sprzęt jest nieodpłatnie użyczany pacjentom Hospicjum Domowego NZOZ Medicus w Nakle.
Ad. 2.
W 2009 roku fundacja nie wyposażyła żadnych poradni.
Ad.3.
W roku 2009 Fundacja nie kupiła leków dla osób bezdomnych i bezrobotnych.
Ad.4.
W 2009 roku Fundacja sfinansowała zakup leków dla pacjentów Hospicjum Domowego na łączną kwotę 618, 94 zł. Dofinansowano również opłatę prądu dla chorego znajdującego się w dramatycznej sytuacji życiowej – 106,29 zł.
Ad.5.
W roku 2009 Fundacja nie powołała i nie prowadziła schroniska dla bezdomnych.
Ad. 6.
W roku 2009 Fundacja nie prowadziła działalności z zakresu promocji zdrowia.
Ad. 7.
W roku 2009 Fundacja organizowała i szkoliła wolontariat w następujący sposób:
- Styczeń - grudzień 2009 Działalności Centrum Wolontariatu Hospicyjnego.
CWH skupia wolontariuszy z naszego powiatu. Jego celem jest szkolenie wolontariuszy – akcyjnych i medycznych, szerzenie idei hospicyjnej na terenie powiatu- współpraca ze szkołami, lokalnymi społecznościami, mediami;, koordynowanie aktywnością wolontariuszy, pomoc pacjentom hospicyjnym i ich rodzinom, pomoc innym ciężko chorym, wspieranie osieroconych, organizowanie akcji charytatywnych i edukacyjnych.
Koordynatorzy pełnią dyżury dwa razy w miesiącu.
Wolontariuszami są ludzie w wieku od 10 lat do 50+.
Liczba wolontariuszy pomagających na mocy porozumienia w 2009 r.- 30 osób
Kilkanaście osób uczestniczy w pracach Centrum na zasadach kandydata. W akcjach edukacyjnych i charytatywnych ta liczba wzrasta do kilkudziesięciu. Systematycznie współpracujemy z harcerzami, Szkolnymi Kołami Caritas, Szkolnymi Kołami Wolontariatu, parafiami, urzędami administracji samorządowej.
- 11. 02. 2009 Organizacja obchodów Światowego Dnia Chorego w Nakle n. Not.
Tego dnia odbyła się uroczysta Msza Św. połączona z udzieleniem Sakramentu chorych. W przygotowaniu i przeprowadzeniu uroczystości brali czynny udział wolontariusze CW oraz współpracujące z nami szkoły. Na Mszę Św. zaproszeni byli pacjenci Hospicjum Domowego oraz wszyscy chorzy z terenu miasta i okolic.
Msza Św. była transmitowana przez Radio Naklo. Pozwoliło to na uczestniczenie w liturgii chorym , którym stan zdrowia nie pozwolił na bezpośredni udział.
- Kwiecień – październik 2009, druga edycja szkolenia kandydatów na wolontariuszy medycznych Centrum Wolontariatu Hospicyjnego w Nakle.
Projekt był realizowany ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko- Pomorskiego. Szkolenie obejmowało 20 godzin wykładów, 41 godzin warsztatów i 20 godzin praktyk. Ukończyło je 19 osób. Trening umiejętności interpersonalnych obejmował 15 godzin. Uczestniczyło w nim 13 osób.
Najważniejsze cele i rezultaty osiągnięte w wyniku realizacji projektu;
à zdobycie przez uczestników szkolenia wiedzy i praktycznych umiejętności pomagania osobom chorym i potrzebującym.,
à uzyskanie przez 17 osób ( 2 osoby legitymowały się certyfikatem pierwszej pomocy) certyfikatów pierwszej pomocy przedmedycznej, wystawionych przez Maltańska Służbę Medyczną po przebyciu szkolenia i zdaniu egzaminu. Ta część szkolenia dała uczestnikom praktyczne umiejętności potrzebne do prawidłowego reagowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia,
à poszerzenie grona osób edukowanych na temat idei hospicyjnej i wolontariatu ,
à 13 osób biorących udział w szkoleniu doskonalącym umiejętności interpersonalne- treningu psychologicznym, podniosło poziom swoich kompetencji osobistych w zakresie samoświadomości, twórczego myślenia i działania,
à szkolenie spopularyzowało ideę hospicyjną i wolontaryjną na naszym terenie,
à integracja środowiska wolontariuszy- w gronie są osoby czynne zawodowo: nauczyciele, lekarze, studenci, uczniowie, emeryci, itd.
à zredagowano skrypt zawierający podstawowe informacje na temat opieki hospicyjnej i potrzeb osób chorych i ich rodzin.
- Czerwiec 2009, Szkolenie doskonalące wolontariuszy Centrum Wolontariatu Hospicyjnego .
Projekt realizowany był ze środków Starostwa Nakielskiego. Szkolenie obejmowało 15 godzin treningu psychologicznego. Kończyło się 8-miogodzinnymi „Warsztatami plastycznymi dla początkujących”, które odbywały się w Fundacji Piękniejszego Świata w Skłudzewie i prowadzone zostały przez artystów plastyków, pp. Warmbier.
W pierwszym etapie szkolenia brało udział 14 osób. Warsztaty plastyczne miały 18 uczestników.
Osiągnięte cele:
à Zajęcia poszerzyły wiedzę uczestników i ich umiejętności interpersonalne.
à Wzrosły kompetencje osobiste uczestników, będące ważnym czynnikiem usprawniającym pomaganie i funkcjonowanie w roli zarówno wolontariusza, jak i zawodowej.
à Udoskonalenie umiejętności plastycznych uczestników szkolenia.
à Zapoznanie i ćwiczenie metod pracy z podopiecznymi . Tworzenie daje szerokie możliwości terapeutyczne: sprzyja odreagowaniu emocjonalnemu, osiąganiu satysfakcji, refleksji, samopoznaniu.
à Wśród uczestników było wielu nauczycieli, włączających się w pomaganie CW akcyjnie. Warsztaty dały im też nowe możliwości pracy z uczniem w szkole. Również osoby z DPS-u biorące udział w szkoleniu poznały niekonwencjonalne metody pracy z pensjonariuszami.
à Integracja wolontariuszy akcyjnych.
Ad. 8 i 9.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie VI Ogólnopolskiej Kampanii „ Hospicjum to też Zycie” na terenie Powiatu Nakielskiego.
Fundacja po raz czwarty brała udział w ogólnopolskiej Kampanii, co skutkuje również konkretną pomocą dla chorych i CW.
Projekt obejmował :
- 6 X 2009 – wykład połączony z prezentacją na temat celów i form działania Fundacji, w tym CWH dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Nakle: „ Wolontariat w kolorze dojrzałego wina: mądrość i doświadczenie wieku 50+ bogactwem wolontariatu- wolontariat sposobem na życie w wieku 50+”
- koncert „ Głosy dla Hospicjów” , 10 X 2009
Po raz drugi zorganizowaliśmy w Nakle, w kościele p.w. Św. Wawrzyńca koncert, wpisujący się w ogólnoświatową akcję „ Głosy dla Hospicjów”. Koncertowały miejscowe chóry i wykonawcy indywidualni.
Koncert transmitowany był przez Radio Nakło.
- kwestę na rzecz pacjentów hospicjum i ich rodzin, po koncercie: zorganizowana i przeprowadzona przez wolontariuszy Centrum, uczniów, harcerzy, nauczycieli. Zebrano: 2.016,88zł
Ad. 10.
W roku 2009 Fundacja nie organizowała działalności wydawniczej.
Ad. 11.
Fundacja pozyskiwała środki poprzez:
- organizację kwest: „ Żonkil dla Hospicjum” oraz po koncercie „ Głosy dla Hospicjów” : 3.361,26zł
- sprzedaż cegiełek : 515,00
- darowizny osób fizycznych i prawnych: 650,14 zł
- dotacje celowe ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko- Pomorskiego, Starostwa Nakielskiego oraz Urzędu Miasta i Gminy Nakło – projekty realizowane na drodze konkursu ofert oraz z Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku – Fundusz Dzieci Osieroconych: „ Wakacje pod żaglami” – 2 dzieci, opłata zajęć pozalekcyjnych - 7-ro dzieci: 16.034,42zł
Ad. 12.
W roku 2009 Fundacja nie organizowała dochodowych imprez publicznych.
Ad. 13.
Fundacja nadal współpracuje z Fundacją Hospicyjną w Gdańsku biorąc aktywny udział w jej programach: Kampanii „ Hospicjum to też Życie”, „ Lubię pomagać” , co owocuje wsparciem finansowym dla dzieci osieroconych , materialnym dla pacjentów Hospicjum Domowego, szkoleniami dla koordynatorów wolontariatu i wolontariuszy. W realizacji projektów współpracujemy z Maltańską Służbą Medyczną w Bydgoszczy oraz Fundacją Piękniejszego Świata w Skłudzewie.
Na terenie Powiatu Nakielskiego współpracuje ze Szkolnymi Kołami Wolontariatu, Szkolnym Caritasem, Biurem Porad Obywatelskich, PCK, parafiami, harcerzami, Domem Pomocy Społecznej, Powiatową Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną oraz Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Nakle.
Efektem współpracy z wymienionymi instytucjami jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej idei hospicyjnej, chorych i ich rodzin oraz angażowanie się w pracę CW nowych wolontariuszy. Zacieśnia się również współpraca ze szkołami regionu.
Ad. 14.
Fundacja współpracuje z Urzędem Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, Starostwem Nakielskim.
Realizowaliśmy trzy projekty finansowane ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko- Pomorskiego, Urzędu Miasta i Gminy Nakło oraz Starostwa Nakielskiego/ opisane wyżej/
Ad. 15.
Fundacja współpracuje z lokalnymi mediami – prasą : Czas Nakielski, Powiat Nakielski, Express Bydgoski oraz Radio Nakło.
Prowadzimy stronę internetową www.salushomini.pl. Informacje na temat działań Fundacji można znaleźć również na stronie www.hospicja.pl. Oraz miesięczniku wydawanym przez Fundację Hospicyjną „ Hospicjum to też Życie”.
Działalność informacyjna jest ważną stroną działania Fundacji, spełniając rolę edukacyjną na temat problematyki hospicyjnej i wolontaryjnej.
Ad. 16.
W roku 2009 Fundacja nie udzieliła pomocy finansowej w formie stypendiów osobom niepełnosprawnym.
Ad. 17.
Działania psychoedukacyjne opisane w punkcie 7.
Fundacja realizuje udzielanie wsparcia i działania psychoedukacyjne również poprzez:
-pomoc dzieciom osieroconym – w roku 2009 pod opieką było 17 – ro dzieci.
Spotkania grupy wsparcia odbywają się raz w miesiącu i były prowadzone przy współudziale wolontariuszy.
Indywidualna pomoc w nauce świadczona dzieciom przez wolontariuszy.
Spotkanie Mikołajkowe dla dzieci osieroconych z rodzinami.
Wsparcie indywidualne i psychoedukacja dla opiekunów dzieci.
Czerwiec 2009 – Msza Św. w intencji zmarłych bliskich i zakończenie zajęć ; wyjazd integracyjny do Suchar.
Udział dwojga dzieci w „ Wakacjach pod żaglami” , opłata dla siedmiorga zajęć poza lekcyj-
nych na 2010 rok- dzięki środkom Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku.
Wakacyjny wypoczynek dla dzieci osieroconych i wolontariuszy CW, projekt „ Barwny świat
młodych odkrywców- w każdym z nas tkwi moc bezcennych talentów, wystarczy tylko je odnaleźć” –
21 dzieci, finansowany ze środków Gminy Nakło.
Ad. 18.
W roku 2009 Fundacja zorganizowała spotkania integracyjne dla wolontariuszy:
- Integracyjny charakter miały warsztaty plastyczne w Skłudzewie, VI 2009
- Wigilię i Międzynarodowy Dzień Wolontariusza – XII 2009
3. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej
W roku 2009 Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej.
4. Odpisy Uchwał Zarządu Fundacji
Lp. |
Numer uchwały |
Data podjęcia uchwały |
Zakres merytoryczny uchwały |
1 |
1/2009 |
18.05.2009 |
W sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji |
2 |
1/2009 |
17.06.2009 |
W sprawie zmiany Statutu Fundacji |
3 |
2/2009 |
17.06.2009 |
W sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji |
4 |
1/2009 |
21.08.2009 |
W sprawie zmiany Statutu Fundacji |
5 |
2/2009 |
21.08.209 |
W sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji |
6 |
1/2009 |
31.08.2009 |
W sprawie zmiany Statutu Fundacji |
7 |
2/2009 |
31.08.2009 |
W sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji |
8 |
1/2009 |
19.10.2009 |
W sprawie zmiany Statutu Fundacji |
9 |
2/2009 |
19.10.2009 |
W sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji |
10 |
1/2009 |
12.11.2009 |
W sprawie zmiany Statutu Fundacji |
11 |
2/2009 |
12.11.2009 |
W sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji |
12 |
1/2009 |
28.11.2009 |
W sprawie zmiany Statutu Fundacji |
13 |
2/2009 |
28.11.2009 |
W sprawie zatwierdzenia tekstu jednolitego Statutu Fundacji |
Powołane powyżej uchwały znajdują się w aktach rejestrowych Sądu Rejonowego w Bydgoszczy – Rejestr Fundacji.
5. Informacja o wysokości uzyskanych w 2009 roku przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł, odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń
A. |
Przychody z działalności statutowej |
2008 rok |
Struktura w % |
2009 rok |
Struktura w % |
56.277,73 |
99,97 |
22.619,43 |
99,97 |
||
I. |
Składki brutto określone statutem |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
II. |
Inne przychody określone statutem |
56.277,73 |
99,97 |
22.619,43 |
99,97 |
1. |
Przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego |
6.900,00 |
12,26 |
0,00 |
0,00 |
1.1. |
Dotacja Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią |
2.500,00 |
4,44 |
2.745,00 |
12,13 |
1,2. |
Dotacja Urzędu Gminy w Nakle nad Notecią |
2.500,00 |
4,44 |
1.990,13 |
8,80 |
1.3. |
Dotacja Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu |
0,00 |
0,00 |
5.899,29 |
26,07 |
1.4. |
Dotacja Hospicjum w Gdańsku „FUNDUSZ DLA DZIECI OSIEROCONYCH” |
1.900,00 |
3,38 |
5.400,00 |
23,87 |
2. |
Przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego |
38.228,00 |
67,91 |
0,00 |
0,00 |
2.1. |
Pozostałe przychody związane z działalnością odpłatną pożytku publicznego |
38.228,00 |
67,91 |
0,00 |
0,00 |
3. |
Pozostałe przychody realizacji zadań statutowych: zbiórki, nawiązki, cegiełki |
11.149,73
|
19,81 |
5.934,87
|
26,23 |
3.1. |
Darowizny pieniężne osób fizycznych |
8.353,15 |
14,84 |
650,14 |
2,87 |
3.2. |
Darowizny pieniężne osób prawnych |
2.796,58 |
4,97 |
0,00 |
0,00 |
3.3. |
Darowizny rzeczowe osób fizycznych |
|
|
|
|
3.4. |
Darowizny rzeczowe osób prawnych i innych organizacji |
0,00 |
0 |
0,00 |
0,00 |
3.5. |
Wpłaty 1 % podatku na organizacje pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
B. |
Pozostałe przychody |
0,55 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
I. |
Refundacje, odszkodowania, pozostałe przychody |
0,55 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
C. |
Przychody finansowe |
14,87 |
0,03 |
6,96 |
0,03 |
Razem przychody |
56.293,15 |
100,00 |
22.626,39 |
100,00 |
6. Informacja o poniesionych w 2009 roku kosztach
A. |
Koszty realizacji zadań statutowych |
2008 rok |
Struktura w % |
2009 rok |
Struktura w % |
8.350,40 |
21,25 |
18.517,92 |
75,73 |
||
I. |
Koszty realizacji zadań statutowych działalności nieodpłatnej pożytku publicznego |
8.350,40 |
21,25 |
0,00 |
0 |
1. |
Świadczenia pieniężne, w tym: |
8.350,40 |
21,25 |
16.967,46 |
69,39 |
1.1. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Starostwa Powiatowego w Nakle |
2.802,14 |
7,13 |
3.175,58 |
12,99 |
1.2. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Urzędu Gminy Nakło w Nakle |
2.600,00 |
6,62 |
1.990,22 |
8,14 |
1.3. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Urzędu Marszałkowskiego w Nakle |
0,00 |
0 |
6.401,66 |
26,18 |
1.4. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku |
1913,19 |
4,87 |
5.400,00 |
22,08 |
1.11. |
Pozostałe koszty |
1.035,07 |
2,63 |
1.550,46 |
6,34 |
B. |
Koszty administracyjne |
30.948,43 |
78,75 |
5.936,03 |
24,27 |
1. |
Zużycie materiałów i energii |
1.412,13 |
3,59 |
15,01 |
0,06 |
2. |
Usługi obce |
25.850,17 |
65,78 |
1.432,32 |
5,86 |
3. |
Podatki i opłaty |
1.343,15 |
3,42 |
730,00 |
2,99 |
4. |
Wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia |
200,00 |
0,51 |
0,00 |
0 |
5. |
Amortyzacja |
1.813,06 |
4,61 |
3.758,70 |
15,37 |
6. |
Pozostałe |
329,92 |
0,84 |
0,00 |
0 |
C. |
Koszty finansowe |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
Razem koszty |
39.298,83 |
100,00 |
24.453,95 |
100,00 |
Na dzień 31.12.2009 roku Fundacja „SALUS HOMINI” posiada rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Nakle nad Notecią:
Konto główne: 75 8179 0009 0025 2861 2000 0020
Konto "Hospicjum": 96 8179 0009 0025 2861 2000 0030
7. Informacja o:
a) Liczba osób zatrudnionych w Fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk z wyodrębnieniem osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej.
Fundacja w 2009 roku nie zatrudniała pracowników.
b) Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez Fundację z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej.
W roku 2009 Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej i nie zatrudniała pracowników.
c) Wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłacanego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na wynagrodzenia, premie, i inne świadczenia.
Członkowie Zarządu Fundacji pracują społecznie, nie pobierając żadnego wynagrodzenia.
d) Wydatki na wynagrodzenia z umów o dzieło.
W 2009 roku wydatki te wyniosły 0,00
e) Informacja o udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych, z podziałem ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek:
W roku 2009 Fundacja „ Salus Homini” nie udzieliła żadnych pożyczek pieniężnych.
f) Kwoty ulokowane na rachunkach bankowych
Fundacja nie posiada lokat bankowych w tym okresie sprawozdawczym
g) Wartość nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek:
Fundacja „SALUS HOMINI” nie posiada żadnych obligacji, udziałów ani akcji
h) Nabyte nieruchomości, ich przeznaczenie oraz wysokość kwot wydatkowanych na to nabycie
W 2009 roku Fundacja „SALUS HOMINI” nie nabyła żadnych nieruchomości.
i) Nabyte pozostałe środki trwałe
W 2009 roku Fundacja „SALUS HOMINI” nabyła środki trwałe o wartości łącznej 2.933,58zł
j) Wartości aktywów i zobowiązań Fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych
Aktywa Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2009:
A. |
AKTYWA TRWAŁE, w tym: |
14.849,24 |
I. |
Wartości niematerialne i prawne netto |
0,00 |
II. |
Rzeczowe aktywa trwałe, w tym: |
14.849,24 |
II.1. |
Środki trwałe |
14.849,24 |
II.2. |
Środki trwałe w budowie |
|
III. |
Należności długoterminowe |
0,00 |
IV. |
Inwestycje długoterminowe |
0,00 |
V. |
Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe |
0,00 |
B. |
AKTYWA OBROTOWE, w tym: |
7.496,04 |
I. |
Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych |
|
II. |
Należności krótkoterminowe |
3.580,00 |
III. |
Inwestycje krótkoterminowe, w tym: |
|
III.1. |
Środki pieniężne |
3.916,04 |
III.2. |
Pozostałe aktywa finansowe |
0,00 |
C. |
KRÓTKOTERMINOWE ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE |
0,00 |
|
Suma bilansowa |
22.345,28 |
Pasywa Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2009
A. |
FUNDUSZE WŁASNE |
20.461,27 |
I. |
Fundusz statutowy |
2.000,00 |
II. |
Wynik finansowy netto za rok obrotowy |
18.461,27 |
1. |
Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia) |
20.288,83 |
2. |
Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna) |
-1827,56 |
B. |
ZOBOWIĄZANIA I REZERWY NA ZOBOWIĄZANIA |
1.884,01 |
I. |
Zobowiązania długoterminowe z tytułu pożyczek i kredytów |
|
II. |
Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne |
1.884,01 |
1. |
Kredyty i pożyczki |
0,00 |
2. |
Inne zobowiązania |
1.884,01 |
3. |
Fundusze specjalne |
|
III. |
Rezerwy na zobowiązania |
0,00 |
IV. |
Rozliczenia międzyokresowe |
0,00 |
1. |
Rozliczenia międzyokresowe przychodów |
0,00 |
2. |
Inne rozliczenia międzyokresowe |
0,00 |
|
Suma bilansowa |
22,345,28 |
Informacje o zobowiązaniach Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2009 roku:
W roku 2009 Fundacja nie miała żadnych zobowiązań.
Rozliczenia międzyokresowe przychodów oraz inne rozliczenia międzyokresowe:
Nie dotyczy
8. Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe . usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne/ oraz o wyniku finansowym tej działalności.
W roku 2009 Fundacja nie prowadziła takiej działalności.
9. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informację w sprawie składanych deklaracji podatkowych
Fundacja „SALUS HOMINI” w 2009 roku prowadziło rozliczenia z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pobranych od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu umów o dzieło rozliczonych w ramach projektów. W 2010 roku Fundacja w Urzędzie Skarbowym w Nakle nad Notecią złożyło deklarację CIT – 8 za 2009rok oraz PIT 4R za 2009 rok. Deklaracje CIT 8 za 2009 rok oraz PIT 4R za 2009 rok zostały złożone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w 2009 roku.
10. Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w fundacji w 2009 roku
W 2009 roku przeprowadzona nie została przeprowadzona żadna kontrola zewnętrzna.