SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI FUNDACJI „SALUS HOMINI”
w 2010 roku.
1. DANE FUNDACJI.
Fundacja „SALUS HOMINI” ul. Wyrzyska 19, 89-110 Sadki. Wpisana do KRS dnia 24.02.2006r. nr wpisu 0000251817; NIP: 558-17-72-651; REGON: 340144052
ZARZĄD FUNDACJI:
Prezes Dobrosława Jedynak, ul. Działkowa 3/26
89-100 Nakło nad Notecią
Wiceprezes: Artur Suppan ul. Mickiewicza 3
89-110 Sadki
Wiceprezes: Marian Krzemiński ul. Wyrzyska 19
89-110 Sadki
CELE STATUTOWE FUNDACJI:
Zgodnie z paragrafem 9 rozdziału II Statutu celem Fundacji jest :
1. Niesienie pomocy osobom niepełnosprawnym i chorym,
2. Udzielanie pomocy placówkom medycznym,
3. Wspieranie działań w zakresie pomocy medycznej ofiarom klęsk żywiołowych, katastrof, wypadków drogowych,
4. Świadczenie pomocy bezdomnym i bezrobotnym,
5. Prowadzenie profilaktyki w zakresie zaburzeń emocjonalnych i psychicznych,
6. Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży,
7. Promocja i organizacja wolontariatu.
2. ZASADY, FORMY I ZAKRES DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ.
Zgodnie z paragrafem 10 Rozdziału II Statutu Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- Organizowanie i finansowanie zakupu specjalistycznego sprzętu medycznego, niezbędnego do prawidłowej diagnostyki lekarskiej,
- Wyposażenie poradni specjalistycznych w sprzęt rehabilitacyjny i inny,
- Zakup niezbędnych leków na potrzeby osób bezdomnych i bezrobotnych,
- Finansowanie kosztów leczenia rehabilitacyjnego, ambulatoryjnego i dla osób przewlekle chorych,
- Powołanie i prowadzenie schroniska dla bezdomnych,
- Promocja w zakresie ochrony zdrowia,
- Organizowanie i szkolenie wolontariatu;
- Organizowanie konferencji i seminariów tematycznie związanych z celami Fundacji.
- Akcje propagandowe i szkoleniowe w środowiskach społecznych, zawodowych i opiniotwórczych;
- Organizowanie działalności wydawniczej;
- Pozyskiwanie i gromadzenie środków finansowych, i materialnych, baz rehabilitacyjnych i terapeutycznych dla osób chorych,
- Organizowanie imprez publicznych, festynów, konkursów i zabaw, z których dochód zasili środki Fundacji;
- Współpracę z organizacjami pozarządowymi o zbieżnych lub podobnych celach w kraju i za granicą;
- Współdziałanie z samorządami i władzami terenowymi;
- Podejmowanie innych czynności i środków działania związanych z realizacją celów Fundacji.
- Udzielanie pomocy finansowej w formie stypendiów osobom niepełnosprawnym,
- Działania psychoedukacyjne, udzielania wsparcia psychologicznego,
- Organizowanie obozów, imprez turystycznych i integracyjnych dla osób chorych, ich rodzin oraz wolontariuszy.
Fundacja „ Salus Homini” realizowała w roku 2010 swoje cele poprzez:
Ad.1.
W 2010 roku Fundacja zakupiła łóżko elektryczne rehabilitacyjne Dali BURMEIER z materacem, pompę strzykawkową i trzy pulsoksymetry. Łączny koszt- 6825,00 zł. Sprzęt jest nieodpłatnie użyczany pacjentom Hospicjum Domowego NZOZ Medicus w Nakle.
Ad. 2.
W 2010 roku Fundacja nie wyposażyła żadnych poradni.
Ad.3.
W roku 2010 Fundacja nie kupiła leków dla osób bezdomnych i bezrobotnych.
Ad.4.
W 2010 roku Fundacja sfinansowała zakup leków dla pacjentów Hospicjum Domowego, dowiezienie chorego na leczenie, zakup okularów optycznych oraz dofinansowano zakup łóżka rehabilitacyjnego. Łączna kwota- 1257,32 zł.
Ad.5.
W roku 2010 Fundacja nie powołała i nie prowadziła schroniska dla bezdomnych.
Ad. 6.
W roku 2010 Fundacja nie prowadziła działalności z zakresu promocji zdrowia.
Ad. 7.
W roku 2010 Fundacja organizowała i szkoliła wolontariat w następujący sposób:
- Styczeń - grudzień 2010 Działalności Centrum Wolontariatu Hospicyjnego.
CWH skupia wolontariuszy z naszego powiatu. Jego celem jest szkolenie wolontariuszy – akcyjnych i medycznych, szerzenie idei hospicyjnej na terenie powiatu- współpraca ze szkołami, lokalnymi społecznościami, mediami;, koordynowanie aktywnością wolontariuszy, pomoc pacjentom hospicyjnym i ich rodzinom, pomoc innym ciężko chorym, wspieranie osieroconych, organizowanie akcji charytatywnych i edukacyjnych.
Koordynatorzy pełnią dyżury dwa razy w miesiącu.
Wolontariuszami są ludzie w wieku od 10 lat do 50+.
Liczba wolontariuszy pomagających na mocy porozumienia w 2010 r.- 35 osób
Kilkanaście osób uczestniczy w pracach Centrum na zasadach kandydata. W akcjach edukacyjnych i charytatywnych ta liczba wzrasta do kilkudziesięciu. Systematycznie współpracujemy z harcerzami, Szkolnymi Kołami Caritas, Szkolnymi Kołami Wolontariatu, parafiami, urzędami administracji samorządowej. W roku sprawozdawczym dołączyło koło wolontariatu z ZSP w Samostrzelu oraz Drużyna „ Nieprzetartego Szlaku” Hufca Nakielskiego.
- 11. 02. 2010 Organizacja obchodów Światowego Dnia Chorego w Nakle n. Not.
Tego dnia odbyła się uroczysta Msza Św. połączona z udzieleniem Sakramentu Chorych.
W przygotowaniu i przeprowadzeniu uroczystości brali czynny udział wolontariusze CW oraz uczniowie i pedagodzy SP nr 2 w Nakle, harcerze z drużyny „Nieprzetartego Szlaku” i inni.
Na Mszę Św. zaproszeni byli pacjenci Hospicjum Domowego oraz wszyscy chorzy z terenu miasta
i okolic.
Msza Św. była transmitowana przez Radio Naklo. Pozwoliło to na uczestniczenie w liturgii chorym , którym stan zdrowia nie pozwolił na bezpośredni udział.
- Kwiecień – październik 2010, trzecia edycja szkolenia kandydatów na wolontariuszy medycznych Centrum Wolontariatu Hospicyjnego w Nakle.
Projekt był realizowany ze środków Starostwa Powiatowego w Nakle w części „ Kursu podstawowego”, który obejmował 21 godzin warsztatów, 4 godziny wykładów oraz 20 godzin praktyk w DPSie. Kurs ukończyły 24 osoby.
18 osób kontynuowało szkolenie, realizowane ze środków własnych Fundacji , uzyskując certyfikat medycznego wolontariusza hospicyjnego.
16 osób uzyskało certyfikatu pierwszej pomocy przed-medycznej, wystawianego przez Maltańską Służbę Medyczną i uznawanego przez European Resuscitation Council i European Union Standards on FIRST AID, 2 osoby uzyskały zaświadczenie odbycia Kursu
- Grudzień 2010 rok- około 100 osób wzięło udział w organizowanym na drodze otwartego konkursu ofert „ I Powiatowym Święcie Wolontariatu”. Projekt współorganizowany był we współpracy z Referatem Promocji Starostwa Nakielskiego. Za działalność wolontariacką wyróżniono dyplomem i statuetką 51 osób indywidualnych i 5 grup spośród zgłoszonych 126 kandydatur.
- Szkolenia z terapii zajęciowej : „Tańczące nitki” oraz nauka wykonywania ozdób z filcu przeprowadzane w ramach dyżurów Centrum Wolontariatu Hospicyjnego.
Za działalność Centrum Wolontariatu Hospicyjnego Fundacja została wyróżniona prestiżową Nagrodą Marszałka Województwa Kujawsko- Pomorskiego „ Rodzynki z poza rządówki”.
Ad. 8 i 9.
- Zorganizowanie i przeprowadzenie VII Ogólnopolskiej Kampanii „ Hospicjum to też Zycie” na terenie Powiatu Nakielskiego.
Fundacja po raz piąty brała udział w ogólnopolskiej Kampanii poświęconej dzieciom osieroconym. Wydarzenia Kampanii :
o 9 X – spektakl „Poczekalnia” wyreżyserowany przez wolontariuszkę CW. Przygotowanie- NOK, UTW.
o Akcja informacyjna na temat żałoby i osierocenia dzieci.
o Konkurs dla dzieci „Słonik mój przyjaciel” ( NOK z filią w Potulicach)
o 7 XII- spotkanie mikołajkowe dla dzieci osieroconych i ich opiekunów ( 13 dzieci, 7 opiekunów) , przygotowane i przeprowadzone przez 7 wolontariuszy CW.
o Sprzedaż cegiełek- 360,00 zł
Ad. 10.
W roku 2010 Fundacja nie organizowała działalności wydawniczej.
Ad. 11.
Fundacja pozyskiwała środki poprzez:
- organizację kwest: „ Żonkil dla Hospicjum”: 5.552,42 zł
- sprzedaż cegiełek : 1998,00 zł
- darowizny osób fizycznych i prawnych: 3.189,45 zł
- dotacje celowe ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko- Pomorskiego,
Starostwa Nakielskiego oraz Urzędu Miasta i Gminy Nakło – projekty realizowane na drodze
konkursu ofert oraz z Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku – Fundusz Dzieci Osieroconych: 8.445,50zł
- nawiązki sądowe – 300,00 zł
- nagroda Marszałka Województwa w konkursie „ Rodzynki z poza rządówki’– 2.250,00 zł
- 1% - 5.222,90 zł ( w roku sprawozdawczym zakupiono sprzęt o łącznej wartości 4125,00 zł, po-
została kwota – 1097,90 została przeniesiona na rok 2011)
Ad. 12.
W roku 2010 Fundacja nie organizowała dochodowych imprez publicznych.
Ad. 13.
Fundacja nadal współpracuje z Fundacją Hospicyjną w Gdańsku biorąc aktywny udział w jej programach: Kampanii „ Hospicjum to też Życie”, „ Lubię pomagać” , co owocuje wsparciem finansowym dla dzieci osieroconych , materialnym dla pacjentów Hospicjum Domowego, szkoleniami dla koordynatorów wolontariatu i wolontariuszy. W realizacji projektów współpracujemy z Maltańską Służbą Medyczną w Bydgoszczy.
Na terenie Powiatu Nakielskiego współpracuje ze Szkolnymi Kołami Wolontariatu, Szkolnym Caritasem, Biurem Porad Obywatelskich, PCK, parafiami, harcerzami, Domem Pomocy Społecznej, Powiatową Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną oraz Uniwersytetem Trzeciego Wieku w Nakle.
Efektem współpracy z wymienionymi instytucjami jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej idei hospicyjnej, chorych i ich rodzin oraz angażowanie się w pracę CW nowych wolontariuszy. Zacieśnia się również współpraca ze szkołami regionu.
Ad. 14.
Fundacja współpracuje z Urzędem Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, Starostwem Nakielskim.
Realizowaliśmy trzy projekty finansowane ze środków Urzędu Miasta i Gminy Nakło , Starostwa Nakielskiego/ opisane wyżej/ oraz Fundacji Hospicyjnej z Gdańska.
Ad. 15.
Fundacja współpracuje z lokalnymi mediami – prasą : Czas Nakielski, Powiat Nakielski, Express Bydgoski oraz Radio Nakło.
Prowadzimy stronę internetową www.salushomini.pl. Informacje na temat działań Fundacji można znaleźć również na stronie www.hospicja.pl. oraz miesięczniku wydawanym przez Fundację Hospicyjną „ Hospicjum to też Życie”.
Działalność informacyjna jest ważną stroną działania Fundacji, spełniając rolę edukacyjną na temat problematyki hospicyjnej i wolontaryjnej.
Ad. 16.
W roku 2010 Fundacja nie udzieliła pomocy finansowej w formie stypendiów osobom niepełnosprawnym.
Ad. 17.
Działania psychoedukacyjne opisane w punkcie 7.
Fundacja realizuje udzielanie wsparcia i działania psychoedukacyjne również poprzez:
- pomoc dzieciom osieroconym – w roku 2010 pod opieką było 27 – ro dzieci, które w zależności od potrzeb otrzymywały różnorodną pomoc
1. Spotkania grupy wsparcia odbywały się raz w miesiącu do czerwca 2010 i były prowadzone przy współudziale wolontariuszy.
2. Indywidualna pomoc w nauce świadczona dzieciom przez wolontariuszy.
3. Wsparcie indywidualne i psychoedukacja dla opiekunów dzieci.
4. Wycieczka integracyjno- rekreacyjna do Torunia w ramach realizacji projektu: „ Jak mogę dobrze wykorzystać wolny czas” finansowanego przez Fundację Hospicyjną w Gdańsku. Udział w niej wzięły rodziny osierocone- 17 osób i wolontariusze Fundacji.
5. Dzień Dziecka- dzięki Fundacji Hospicyjnej z Gdańska 12-ścioro dzieci otrzymało prezenty w postaci zabawek, sprzętu sportowego oraz artykułów szkolnych, słuchacze Nakielskiego UTW ufundowali słodycze.
6. 11-ścioro dzieci otrzymało wyprawki szkolne ze środków Funduszu Dzieci Osieroconych FH z Gdańska w ramach akcji „Kolorowy piórnik”
7. Wakacyjny wypoczynek dla dzieci osieroconych i wolontariuszy CW, projekt „ Moje
umiejętności są moją siłą” realizowany na drodze otwartego konkursu ofert Burmis-
trza Gminy Nakło; 18 dzieci- dzieci osierocone i młodzi wolontariusze Fundacji.
8. Spotkanie Mikołajkowe dla dzieci osieroconych z rodzinami.
Ad. 18.
W roku 2010 Fundacja zorganizowała spotkania integracyjne dla wolontariuszy:
- I Powiatowe Święto Wolontariatu- spotkanie wszystkich zgłoszonych wolontariuszy Powiatu Nakielskiego
- Wigilię w Centrum Wolontariatu Hospicyjnego – XII 2010
3. Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej
W roku 2010 Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej.
4. Odpisy Uchwał Zarządu Fundacji
Lp. |
Numer uchwały |
Data podjęcia uchwały |
Zakres merytoryczny uchwały |
1 |
1/2010 |
12.12.2010 |
W sprawie: utworzenia subkonta |
Powołane powyżej uchwały znajdują się w aktach rejestrowych Sądu Rejonowego w Bydgoszczy – Rejestr Fundacji.
5. Informacja o wysokości uzyskanych w 2010 roku przychodów, z wyodrębnieniem ich źródeł, odpłatnych świadczeń realizowanych przez fundację w ramach celów statutowych z uwzględnieniem kosztów tych świadczeń
A. |
Przychody z działalności statutowej |
2009 rok |
Struktura w % |
2010 rok |
Struktura w % |
22.619,43 |
99,97 |
26.975,27 |
99,97 |
||
I. |
Składki brutto określone statutem |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
II. |
Inne przychody określone statutem |
22.619,43 |
99,97 |
26.975,27 |
99,97 |
1. |
Przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1.1. |
Dotacja Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią |
2.745,00 |
12,13 |
5.500,00 |
20,39 |
1,2. |
Dotacja Urzędu Gminy w Nakle nad Notecią |
1.990,13 |
8,80 |
1.750,00 |
6,49 |
1.3. |
Dotacja Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu |
5.899,29 |
26,07 |
0,00 |
0 |
1.4. |
Dotacja Hospicjum w Gdańsku „FUNDUSZ DLA DZIECI OSIEROCONYCH” |
5.400,00 |
23,87 |
1.195,50 |
4,43 |
2. |
Przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2.1. |
Pozostałe przychody związane z działalnością odpłatną pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3. |
Pozostałe przychody realizacji zadań statutowych: zbiórki, nawiązki, cegiełki |
5.934,87
|
26,23 |
9.806,87
|
36,36 |
3.1. |
Darowizny pieniężne osób fizycznych |
650,14 |
2,87 |
250,00 |
0,93 |
3.2. |
Darowizny pieniężne osób prawnych |
0,00 |
0,00 |
1.000,00 |
3,71 |
3.3. |
Darowizny rzeczowe osób fizycznych |
|
|
|
|
3.4. |
Darowizny rzeczowe osób prawnych i innych organizacji |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3.5. |
Wpłaty 1 % podatku na organizacje pożytku publicznego |
0,00 |
0,00 |
5.222,90 |
19,36 |
B. |
Pozostałe przychody |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
I. |
Refundacje, odszkodowania, nagrody |
0,00 |
0,00 |
2.250,00 |
8,33 |
C. |
Przychody finansowe |
6,96 |
0,03 |
9,02 |
0,03 |
Razem przychody |
22.626,39 |
100,00 |
26.984,29 |
100,00 |
6. Informacja o poniesionych w 2010 roku kosztach
A. |
Koszty realizacji zadań statutowych |
2009 rok |
Struktura w % |
2010 rok |
Struktura w % |
18.517,92 |
75,73 |
12.232,75 |
75,73 |
||
I. |
Koszty realizacji zadań statutowych działalności nieodpłatnej pożytku publicznego |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
1. |
Świadczenia pieniężne, w tym: |
16.967,46 |
69,39 |
8.494,28 |
69,39 |
1.1. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Starostwa Powiatowego w Nakle |
3.175,58 |
12,99 |
5.539,14 |
12,99 |
1.2. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Urzędu Gminy Nakło w Nakle |
1.990,22 |
8,14 |
1.753,86 |
8,14 |
1.3. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Urzędu Marszałkowskiego w Nakle |
6.401,66 |
26,18 |
0,00 |
26,18 |
1.4. |
Koszty realizacji projektu z dotacji Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku |
5.400,00 |
22,08 |
1.201,28 |
22,08 |
1.11. |
Pozostałe koszty |
1.550,46 |
6,34 |
3.738,47 |
6,34 |
B. |
Koszty administracyjne |
5.936,03 |
24,27 |
14.360,29 |
24,27 |
1. |
Zużycie materiałów i energii |
15,01 |
0,06 |
174,70 |
0,06 |
2. |
Usługi obce |
1.432,32 |
5,86 |
5.130,27 |
5,86 |
3. |
Podatki i opłaty |
730,00 |
2,99 |
480,00 |
2,99 |
4. |
Wynagrodzenia oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
5. |
Amortyzacja |
3.758,70 |
15,37 |
8.575,32 |
15,37 |
6. |
Pozostałe |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
C. |
Koszty finansowe |
0,00 |
0 |
0,00 |
0 |
Razem koszty |
24.453,95 |
100,00 |
26.593,04 |
100,00 |
Na dzień 31.12.2010 roku Fundacja „SALUS HOMINI” posiada rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Nakle nad Notecią:
Konto główne: 75 8179 0009 0025 2861 2000 0020
Konto do nawiązek sądowych: 96 8179 0009 0025 2861 2000 0030
7. Informacja o:
a) Liczba osób zatrudnionych w Fundacji z podziałem według zajmowanych stanowisk z wyodrębnieniem osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej.
Fundacja w 2010 roku Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej
b) Łączna kwota wynagrodzeń wypłaconych przez Fundację z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia, z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie w działalności gospodarczej.
W roku 2010 Fundacja nie prowadziła działalności gospodarczej i nie zatrudniała pracowników.
c) Wysokości rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłacanego łącznie członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym wyłącznie działalnością gospodarczą z podziałem na wynagrodzenia, premie, i inne świadczenia.
Członkowie Zarządu Fundacji pracują społecznie, nie pobierając żadnego wynagrodzenia.
d) Wydatki na wynagrodzenia z umów o dzieło.
W 2010 roku wydatki te wyniosły 1850,00 zł
e) Informacja o udzielonych przez fundację pożyczkach pieniężnych, z podziałem ich wysokości, ze wskazaniem pożyczkobiorców i warunków przyznania pożyczek oraz podaniem podstawy statutowej udzielania takich pożyczek:
W roku 2010 Fundacja „ Salus Homini” nie udzieliła żadnych pożyczek pieniężnych.
f) Kwoty ulokowane na rachunkach bankowych
Fundacja nie posiada lokat bankowych w tym okresie sprawozdawczym
g) Wartość nabytych obligacji oraz wielkości objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze wskazaniem tych spółek:
Fundacja „SALUS HOMINI” nie posiada żadnych obligacji, udziałów ani akcji.
h) Nabyte nieruchomości, ich przeznaczenie oraz wysokość kwot wydatkowanych na to nabycie
W 2010 roku Fundacja „SALUS HOMINI” nie nabyła żadnych nieruchomości.
i) Nabyte pozostałe środki trwałe
W 2010 roku Fundacja „SALUS HOMINI” nabyła środki trwałe o wartości łącznej 11.010,00 zł
j) Wartości aktywów i zobowiązań Fundacji ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów statystycznych
Aktywa Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2010:
A. |
AKTYWA TRWAŁE, w tym: |
17.283,92 |
I. |
Wartości niematerialne i prawne netto |
0,00 |
II. |
Rzeczowe aktywa trwałe, w tym: |
17.283,92 |
II.1. |
Środki trwałe |
17.283,92 |
II.2. |
Środki trwałe w budowie |
|
III. |
Należności długoterminowe |
0,00 |
IV. |
Inwestycje długoterminowe |
0,00 |
V. |
Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe |
0,00 |
B. |
AKTYWA OBROTOWE, w tym: |
6.538,77 |
I. |
Zapasy rzeczowych aktywów obrotowych |
|
II. |
Należności krótkoterminowe |
11,50 |
III. |
Inwestycje krótkoterminowe, w tym: |
|
III.1. |
Środki pieniężne |
6.527,27 |
III.2. |
Pozostałe aktywa finansowe |
0,00 |
C. |
KRÓTKOTERMINOWE ROZLICZENIA MIĘDZYOKRESOWE |
0,00 |
|
Suma bilansowa |
23.822,69 |
Pasywa Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2010
A. |
FUNDUSZE WŁASNE |
22.288,83 |
I. |
Fundusz statutowy |
2.000,00 |
II. |
Wynik finansowy netto za rok obrotowy |
21.391,52 |
1. |
Nadwyżka przychodów nad kosztami (wielkość dodatnia) |
2.930,25 |
2. |
Nadwyżka kosztów nad przychodami (wielkość ujemna) |
0,00 |
B. |
ZOBOWIĄZANIA I REZERWY NA ZOBOWIĄZANIA |
431,17 |
I. |
Zobowiązania długoterminowe z tytułu pożyczek i kredytów |
|
II. |
Zobowiązania krótkoterminowe i fundusze specjalne |
431,17 |
1. |
Kredyty i pożyczki |
0,00 |
2. |
Inne zobowiązania |
|
3. |
Fundusze specjalne |
|
III. |
Rezerwy na zobowiązania |
0,00 |
IV. |
Rozliczenia międzyokresowe |
0,00 |
1. |
Rozliczenia międzyokresowe przychodów |
0,00 |
2. |
Inne rozliczenia międzyokresowe |
0,00 |
|
Suma bilansowa |
23.822,69 |
Informacje o zobowiązaniach Fundacji „SALUS HOMINI” na dzień 31.12.2010 roku:
W roku 2010 Fundacja nie miała żadnych zobowiązań.
Rozliczenia międzyokresowe przychodów oraz inne rozliczenia międzyokresowe:
Nie dotyczy
8. Dane o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe . usługi, państwowe zadania zlecone i zamówienia publiczne/ oraz o wyniku finansowym tej działalności.
W roku 2010 Fundacja nie prowadziła takiej działalności.
9. Informacja o rozliczeniach fundacji z tytułu ciążących zobowiązań podatkowych, a także informację w sprawie składanych deklaracji podatkowych
Fundacja „SALUS HOMINI” w 2010 roku prowadziła rozliczenia z Urzędem Skarbowym z tytułu zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych pobranych od wypłaconych wynagrodzeń z tytułu umów o dzieło. W 2010 roku Fundacja w Urzędzie Skarbowym w Nakle nad Notecią złożyła deklarację CIT – 8 za 2009 rok oraz PIT 4R za 2009 rok. Deklaracje CIT 8 za 2009 rok oraz PIT 4R za 2009 rok zostały złożone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi w 2010 roku.
10. Kontrole zewnętrzne przeprowadzone w fundacji w 2010 roku
W 2010 roku przeprowadzona nie została przeprowadzona żadna kontrola zewnętrzna.